Veel voorkomende vragen

Ik begrijp het niet goed genoeg, ik wil graag even persoonlijk contact.

Dat kan natuurlijk altijd. U kunt telefonisch contact opnemen met onze financiële administratie op woensdag- of donderdagmiddag van 13.30 uur tot 16.30 uur op telefoonnummer 085-0600852. U kunt ook een e-mail sturen naar: administratie@mkvelsen.nl

Moet ik altijd mijn eigen risico zelf betalen?

Ja, het verplichte eigen risico is in Nederland wettelijk vastgelegd en dit moet u dus altijd zelf betalen. Het kan natuurlijk zijn dat uw eigen risico al gedeeltelijk of geheel verbruikt is dit kalenderjaar. Dit kunt u opvragen bij uw eigen verzekeraar. In dit geval hoeft u minder of helemaal geen eigen risico meer te betalen, omdat u dat al eerder heeft gedaan bij een andere behandeling.

De verzekeraar vergoedt maar zo weinig van de rekening. Hoe kunnen jullie hier de behandeling mee bekostigen?

Vaak krijgen wij inderdaad beduidend minder als vergoeding voor onze behandeling ten opzichte van andere ziekenhuizen terwijl we wel state of the art apparatuur gebruiken. Omdat wij ons als team volledig richten op de behandeling van problemen van de gehele wervelkolom, kunnen wij erg efficiënt werken. Wij hebben ook geen kosten bijvoorbeeld aan een dure spoedeisende hulp. Tevens is het in de fase waarin we als kliniek sterk groeien ook een kwestie van ondernemerschap, waarbij we goede prijsafspraken proberen te maken met onze leveranciers.

Ik krijg een relatief dure rekening voor mijn bezoek op de polikliniek. Waarom is dit zo?

Zoals eerder besproken wordt de vergoeding landelijk bepaald door wat voor soort behandeling er wordt gedaan per tijdperiode. Bij de neurochirurgie maakt het vaak niet uit of een patiënt 1 keer op de polikliniek komt of 10 keer, of er 1 röntgenfoto wordt gemaakt of 3 CT scans. Voor alle gevallen wordt dezelfde zorgproductcode gedeclareerd wat dus in feite een soort gemiddelde is van alle bovenstaande behandelingen. Zo is de zorg in Nederland nu eenmaal georganiseerd. Kijk ook nog eens op de pagina hoe zit de rekening in elkaar.

Wat gebeurt er als ik het bedrag dat ik van de verzekeraar krijg, niet overboek naar de rekening van de Medische Kliniek Velsen?

Wij hopen natuurlijk ten eerste op een goed resultaat van uw behandeling en ten tweede op een snel afhandelen van de administratieve rompslomp. Onze financiële administratie zal u benaderen per telefoon en per email als de vergoeding van de verzekeraar door u niet naar ons wordt overgemaakt. Dit is vervelend omdat het iedereen veel tijd kost en omdat uiteindelijk het bedrag toch overgeboekt zal moeten worden.